Ordförande predikar

General discussions

Moderator: Moderators

Ordförande predikar

Postby Sensei Stefan on Sat Aug 22, 2009 08:53

Det ser ut som att terminen kommer att bli bättre än på länge!

- Många aktiva höggraderade och många engagerade medlemmar som tar härliga initiativ utanför mattan.
- Instruktörer som brinner för att bli bättre i sin instruktörsroll och därmed bättre jutsukas.
- Barngrupper som ökar i storlek termin efter termin.
- Stabil avancegrupp som också fortsätter att växa.

Hösten innehåller som vanligt träning i dojon, men också ett par läger. I september anordnas ett graderingsläger för danaspiranter, jag vet att Karin och Tulle ska dit och kämpa. Det kan bara bli riktigt bra.

Därefter, i oktober, anordnar Alingsås jjk sitt årliga läger. 100 pers. slogs senast i två dagar, vilket gjorde lägret till det fjärde största efter påsk- sommar- och umeålägret. Instruktörer är jag och Anders Bergström.
I övrigt finns en del andra godbitar. Borlänge tar upp Tony Hansson en helg, vilket man inte bör missa.

Ett bra recept, avslutningsvis, för att bli bättre på ju-jutsu: Träna mera!

Stefan.
I´m lefthanded, but i´m usually right!
Sensei Stefan
KJJK Member

Re: Ordförande predikar

Postby Kalle on Thu Sep 03, 2009 09:11

Amen, Pastorn!

Ja, det verkar vara bra pepp inför terminen! Själv ska jag ta mig i kragen och ta brunt, så att jag slipper barnens frågor om varför jag "bara" har blått... =)
Kalle
User

Re: Ordförande predikar

Postby Sensei Stefan on Sat Dec 19, 2009 13:26

Hösten-09 har gått snabbt. Första terminen då vi prövar att ha olika instruktörer på både vuxen- och barnpassen.

Resultatet visade sig i veckan under graderingarna som hölls i dojon.
Det var otroligt att se hur alla utvecklats under terminen. Speciellt kul var det att se våra nybörjare Lily, Kim, Jocke och Mikael som tog gult.
Ingen tvekan om vad de skulle göra, utan full fart och ös direkt. Vad mycket man kan lära sig på bara ett halvår...
Meldin och Michael gjorde som väntat väl ifrån sig
Dan, som numer får titulera sig orange ångvält.
Adnan, Joel och Erik som får byta grupp. Ska bli kul med lite nytt kött i avance-gruppen.
Karl som gjorde en brungradering som en brungradering skall gå till: Ös, attityd och teknik i en salig röra. Imponerande.
Icke att förglömma är Sahand som tog emot och log i två timmar.

På graderingen för barnen märkes ingen skillnad från i onsdags. Fullt ös, härlig teknik och glada miner rakt igenom.

Nu är vi verkligen värda ett litet stopp för att kunna ladda inför nästa år. Då fyller Kista ju-jutsuklubb 20 år och det skall märkas.
Har du idéer får du gärna dela med dig. Antingen här eller prata med någon i styrelsen.
Påsklägret blir en upplevelse som alltid. I år utan mig som instruktör, men jag hoppas kunna prestera mitt bästa på långfredagens gradering.

Kom ihåg:
Att ta det lugnt efter träningen är mycket skönare än att bara ta det lugnt.
Stefan, stolt tränare och ordförande.
I´m lefthanded, but i´m usually right!
Sensei Stefan
KJJK Member

Return to General discussions